fbpx
מאייה (59)

המסכות בחיינו בכלל ולא רק בפורים

לקבלת תחזית נומרולוגית אישית שבועית (לפי חודש הלידה) הצטרפו לדיוור.

תוכן עניינים

חג פורים חג התחפושות והמסיכות. כמעט כל אחד רוצה להיות מישהו אחר, להיכנס לדמות אחרת, להראות שונה. גם לילדים וגם למבוגרים יש את הפנטזיה הזוהרת, להשתנות ליום אחד. אך האם באמת אנחנו מתחפשים רק בפורים? בנומרולוגיה אפשר לבדוק סוגי טיפוסים לפי יום הלידה, ומי נוהגים לעטות מסיכות בבית ובחברה. חג פורים הוא הזדמנות מצוינת עבורנו המבוגרים לבדוק עם עצמנו עד כמה אנחנו עוטים מסיכות בחיי היום- יום שלנו. וכמובן – להסיר מסיכות שאינן משרתות אותנו יותר.

לפני הכל, מה זאת בכלל מסכה?

מסכה הינה חפץ שמכסה את הפנים או חלקם, ולעתים גם חלק מן הראש או את הראש כולו. המסכה משמשת לאפיון דמויות באירועים. כמו: טקסים דתיים, (בעיקר בארצות אפריקה והמזרח), הצגות ובידור, העברת מסרים באמנות ועוד. ע”פ הויקיפדיה, מקור המילה ‘מסכה’ הוא ככל הנראה מן המילה הלטינית Masca שפרושה רוח רפאים, ומערבית (ג’סטאר), שפרושה ‘אדם בתחפושת’. המסכה העתיקה ביותר בעולם מן האלף השביעי לפני הספירה, נמצאה בישראל, באזור חברון. היא מוצגת במוזיאון ישראל. המסכה שימשה גם את האינדיאנים בטקסים השמאניים. היא משמשת גם היום בתיאטרון  ככלי להעברת המסרים על ידי השחקנים. זה מוסיף לדרמה, לטרגי ולקומי. בימי הביניים נתפשה המסכה כדבר שלילי, כיוון שהסתירה את האמת ואת מי שמאחוריה. ביהדות, יש הטוענים כי מנהג המסכות בפורים מגיע מלבישת המסכות של היהודים בפרס בימי המלך אחשורוש, על מנת שלא יזהו אותם.

במה עוזרת לנו המסיכה במציאות חיינו
מסיכות - גם במודעות עצמית

חג פורים מזמן לנו לימוד חשוב ומשמעותי על המסכות שאנו עוטים על פנינו גם בשאר ימות השנה. כולנו מתחפשים בכל יום, בשגרה. קמים בבוקר, מתלבשים וחושפים את נוכחותנו לעולם אך לא את ה”אני האמיתי” שלנו. על פי מצוות העדלאידע, כדי להגיע למודעות האמיתית של עצמנו, עלינו לשתות ולהשתכר. שתית האלכוהול מאפשרת לנו להשתחרר ממה שחושבים עלינו כל הזמן, וכך נוכל להגיע למודעות עצמית.
המסכות משרתות אותנו במצבים שונים ובתקופות שונות בחיים. תפקידן להגן עלינו, להסוות את חולשותינו ופגיעותנו מעיני האחרים. המסכה כמו השיריון לצב, שומרת עלינו מפני איום, תוקפנות, ניצול, ביקורת או אלימות. כך למשל, בכל משפחה או קבוצת חברים ישנו ה”ליצן” שההומור שלו מכסה פעמים רבות על דכדוך, חרדה וחוסר קבלה שלו את עצמו. מאחורי הגבר השרמנטי והמחוזר, יסתתר גבר חרד מקשר אינטימי ומלקיחת אחריות זוגית. הילד /הבן המרצה את הוריו/ הבוס /חבריו, מבקש להשיג בכך ביטחון רגשי, תעסוקתי וכו’. פעמים רבות אנחנו עוטים מסכה ובכך מסתירים גם מעצמנו את ה”אני האמיתי” שלנו, את הרגשות החבויים שקיימים בתוכנו ואשר אותם הדחקנו עם הזמן.

המסכות על פי תאריך הלידה שלנו

לפי המפה הנומרולוגית האישית, ניתן לראות ביום הלידה של האדם עד כמה הוא מסתיר ומשתמש במסכות בחייו. מי שבדרך כלל עוטה מסיכות בחייו, לא רוצה שנדע מה עובר עליו. כך למשל, לפי יום הלידה נדע מי אותנטי יותר, ומביע את רגשותיו. מי חשוף, ומי מופנם ונוטה לא להחצין רגשות.

מסיכה לחיזוק הביטחון העצמי

אנשים שנולדו בתאריכים: 2 / 6 / 11 / 15 / 20 / 29 / 23 / בחודש, עוטים מסכה ולא מביעים בפומבי את רגשותיהם, דעותיהם ורצונם האמיתי.
הם אנשים בעלי רגישות גבוהה אשר מודעים לפגיעותם הרבה ולצורך שלהם בהרמוניה עם הסביבה. הם מוותרים פעמים רבות על רצונותיהם ודעותיהם. אחרי ניסיון חיים מסוים, הצורך שלהם בחיים מתוך שלום והרמוניה, לא יבוא לביטוי ע”י ויתור שלהם לאחרים. הם יעטו מסכה של ביטחון עצמי רב יותר משיש להם באמת וישתדלו לטפח את עצמם ולחזק את עצמם מול אחרים, על מנת שלא להיפגע.

מסיכה כדי לא להראות את הרגש האמיתי

ילידי 3 / 5 / 12 / 14 / 21 / 23 / 30 בחודש הם בעלי כושר ביטוי, יכולת דרמטית, הומור וקסם אישי. הם בעלי יכולת להצחיק, אך פעמים רבות מביאים לביטוי תכונות אלה ואינם מודעים למה שקורה אצלהם “מתחת לפני השטח”, מההיבט הרגשי. כך, גם כשקורה בחייהם אירוע מעציב, או כשנמצאים בסיטואציה לא נעימה עבורם, הם ממשיכים בהומור והפעם מתוך מקום של מסכה, צוחקים אך לא ממקום טהור ואמיתי, אלא מתוך צורך שלא להראות שנפגעו או שהם עצובים.

מסיכה כדי להסתיר פגיעות ולשדר חוזק

ילידי 8 / 17 / 26 / 9 / 18 / 27 / 4 / 13 / 22 / 31 וגם 1 / 10 / 19 / 28 ינסו לשדר חוזק. מסיבות שונות, ביניהן:

  • הצורך לשדר אסרטיביות
  •  הרצון להוביל ולהיות ממקבלי ההחלטות בבית, בסיטואציות חברתיות או במקום העבודה
  • כדי לחזק אחרים שזקוקים לתמיכה
  • כהתמודדות חברתית
  • כדרך הנהגה

מסיכה כדי למנוע מאחרים להתקרב

בדרך כלל ילידי ה- 6 / 7 / 15 / 16 / 24 / 25 עוטים על עצמם את מסיכת ה”אל תתקרבו אלי” כדי למנוע מאחרים להתקרב אליהם. זה יכול להיות ממגוון של סיבות, ביניהן:

  • חרדה חברתית
  • רצון לשמור על הפרטיות
  • ביישנות (שיכולה להיתפס כגאווה בעיני אחרים)

דרכים להסרת המסכותמסיכות בחיים האישיים

במקרים רבים רצוי להסיר את המסכות ולחוות את הרגש שאותו אנחנו מפחדים להרגיש ולתת לו מקום.

ישנן דרכים מגוונות להסרת המסכה לפחות בעיני עצמנו, ולהתמודדות עם מצבים כואבים ורגישים בחיים. הנה כמה מהן:

  1. על ידי העלאת המודעות העצמית לכך – אפשר לפתח מודעות עצמית, לאו דווקא בפורים במצוות שתית האלכוהול עדלידע (עד לא ידע, עד איבוד השליטה והורדת המסכות). פיתוח המודעות העצמית עוזרת לנו להבין מדוע אנחנו מתנהגים בצורה מסוימת ואיך נוכל לנהוג אחרת מתוך מודעות והתחשבות ברגשות שלנו. אפשר לפתח מודעות עצמית מקריאת ספרים בנושא, שיח פנימי מקדם וגם דרך קורס הנומרולוגיה שלי.

  1. הכלה תוך חיזוק עצמי – מקורו של הצורך במסכות הוא הצורך בהסוואת הרגשות האמיתיים שלנו, הסוואת הפחדים והקושי ההשרדותי. לא לחשוף את החולשה, את חוסר האונים, את הדכדוך והפגיעות… לאחר פיתוח מודעות עצמית, קל יותר להכיל את כל החששות הללו שאותם הרגשנו צורך להסוות. אין זה אומר שצריך לוותר על המסכות לגמרי. היכן שנרגיש שהצלחנו להכיל ואנחנו חזקים מספיק להתמודד עם “מה שיגידו” וכדומה, נסיר את המסכה.

  1. סליחה וקבלה – הכלת הרגשות תחשוף אותנו ל”אני האמיתי” שלנו, דבר שיחזק ויתן לגיטימציה להרגיש בעלי ערך בתוכנו ובפני הסובבים אותנו. הסליחה והקבלה מאפשרות לאדם לקבל את עצמו, גם אם הוא נתון במצב של משבר כמו פרידה זוגית, אובדן, אבטלה וכדומה. לפי תאריך הלידה אפשר לדעת אם קל לך לסלוח לעצמך ולאחרים. ההואופונופונו היא שיטה עתיקה מהוואי שעוזרת בסליחה ובקבלה עצמית.

  1. תמציות פרחי באך – באמצעותן ניתן ל”קלף” את המסכות ולטפל ברגש האמיתי הכואב לנו. כך למשל, תמצית ה- agrimony, שמדברת על כך שהאדם מרגיש משהו אחד ומפגין כלפי חוץ דבר אחר. התמצית הזאת טובה להסרת מסכות ולטיפול עם הרגשות אותם אנחנו מבקשים להסתיר מעצמנו ומהסביבה.

לסיכום,
חג פורים הוא זמן טוב לבדיקה עצמית – עד כמה אנחנו עוטים מסכות בחיינו ובכך פועלים בניגוד ל”אני האמיתי” שלנו, עד כמה אנחנו מודעים למסכות שלנו, וכיצד נוכל לאזן ולהביא לביטוי צדדים נוספים באישיותנו.

רוצה שאבדוק את המפה הנומרולוגית שלך? זה המספר לתיאום שיחת ייעוץ נומרולוגי והכוונה אישית איתי בכל התחומים: 054-7918788

מאייה נומרולוגית פלוס+

מחברת הספר ויוצרת הקורס “להיות הנומרולוג.ית של עצמך”

לתחזיות, ופרשנויות נומרולוגיות, למסרים יום-יומיים עקבו אלרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם

עשוי לעניין אותך

תחזית נומרולוגית לחודש אפריל 2024

חודש אפריל מתחיל ומביא איתו פריחות וריחות אביב. השנה קשה לנו להרגיש את השחרור והיציאה מהחורף כשישנם עוד נשים, גברים וילדים, צעירים וצעירות מבני עמנו

מגילת אסתר בפרשנות נומרולוגית

הנומרולוגיה – תורה עתיקה ששורשיה ביהדות, מייחסת למספרים תדרים אנרגטיים. תדרים שמשפיעים על אירועים, רגשות, ופעולות. כך גם במגילת אסתר. גם את מגילת אסתר אפשר

מה מביא לך חודש מרץ 2024 ?

בכל חודש משתנה התדר האנרגטי סביבנו, והוא משפיע גם עלינו. ההשפעה היא זמנית, ונמשכת לאורך החודש. ישנם חודשים שמרגישים בהם חסרי כוח, עייפות, חוסר מוטיבציה

איך ישפיעו שמך ותאריך הלידה שלך על הצלחתך ב-2024?

אני אלמד אותך בקורס הדיגיטלי המלא!

לאור המצב מבצע מיוחד: רק 498 ש”ח (לזמן מוגבל!)

לפרטים ורכישה