fbpx

לקבלת תחזית נומרולוגית אישית שבועית (לפי חודש הלידה) הצטרפו לדיוור.

תוכן עניינים

כל אדם מביא עמו להורות את גישתו לחיים ואת המיומנויות שברשותו, שלמד והפנים משך השנים. אבל באמצעות הנומרולוגיה ועל פי תאריך הלידה של האדם ניתן לקבל מידע שישפר את ההורות לאין ערוך.

העיסוק החשוב ביותר לרבים מאיתנו ואף המשמעותי בחיים, הינו ההורות. להיות הורה איננו משהו שמלמדים אותנו. אנחנו מגיעים להורות מתוך ניסיוננו האישי, מעברנו המשפחתי, מערכינו ומתפיסת עולמנו. כל אחד מביא עמו להורות את גישתו לחיים ואת המיומנויות שיש ברשותו, שלמד והפנים משך השנים. אך ניתן לבחון באמצעי נוסף, אחר, מהם הגורמים החזקים שיש באדם שיתמכו בתפקידו כהורה וממה עליו להימנע, וזאת באמצעות הנומרולוגיה.

כבר הצטרפת לרשימת הדיוור שלי, לקבלת התחזית השבועית למייל?

בדקו איזה סגנון הורות מאפיין אתכם.ן ואיך תעבירו את החופש הגדול?

אבחון נומרולוגי מאפשר הסתכלות רחבה של ההורה על עצמו ועל תפקודו. כיצד הוא נוהג במצבים מסוימים, האם הוא מקיים מסגרת מתאימה לצרכיו של ילדו וכדומה.

במאמר זה ההתייחסות הינה אינדיבידואלית, לכל הורה בנפרד. כמובן שקיימת השפעה של ההתאמה הזוגית ומערכת היחסים הזוגית על ההורות. על כך ארחיב במאמר אחר.

מהי הנומרולוגיה?

הנומרולוגיה, תורת המספרים, מתמקדת ביום הלידה, בתאריך הלידה ובשם הפרטי ושם המשפחה.

לכל מספר אנרגיה אחרת, ולפיכך מאפיינים שונים (מאמר זה מציג כיצד ניתן לאבחן באמצעות יום הלידה את השוני בתפיסת האנשים את ההורות).

נומרולוגיה היא תורה עתיקה שמקורה ביהדות, ובשנים האחרונות הופכת נגישה יותר ויותר לאנשים שונים ללא קשר למעמדם החברתי-סוציאלי, מוצאם ומידת זיקתם לדת.

יש הנעזרים בה ככלי להכוונה ולייעוץ בכל תחומי החיים: זוגיות, פרנסה, לימודים, פריון, ואף הורות וחינוך הילדים.

“בחן את עצמך” – טיפוסי הורים על פי הנומרולוגיה

אנחנו כמובן שונים זה מזה, אך בעניין ההורות קיים דמיון בין קבוצות של אנשים שונים, שלא גדלו או למדו יחד. בנומרולוגיה ניתן לזהות “טיפוסי הורים”. הנה כמה דוגמאות:

הורות בימי לידה 4 / 13 / 22 / 31 בחודש

הינם הורים המעמידים את המסגרת כגורם בסיסי בחינוך ילדיהם. אלו הורים שמקיימים מסגרת מוגדרת הידועה גם לילד, על בסיסי קבוע – יומי /שבועי. הורים אלו ינחילו לילדיהם שעות קבועות והרגלים בהשכמה ובהשכבה, בארוחות ובשעת הפנאי. הם יקפידו על שעות השינה, על סדר ההשכבה לפני השינה (ארוחת ערב-מקלחת-סיפור…). להורים אלה בדרך כלל נחוצה המסגרת ולכן מקנים אותה גם לילדיהם. זה עושה “סדר”. הורים אלה הם בדרך כלל ערכיים ומוקירים מתוך כך גם הרגלים או מסורת מבית הוריהם.

בחופשות ובכללם בחופש הגדול, הורים עם ימי לידה אלו ישאפו לשמור על מסגרת, גם אם מקלה יותר, במהלך החופש. השגרה, הארגון והסדר חשובים להם, ולכן ינסו לתכנן עד כמה שניתן אטרקציות, סדנאות, טיולים ונסיעות ואפילו יכתבו על לוח השנה ויצמידו במקום מרכזי בבית (בדר"כ על המקרר...).
ידעת שאפשר לרכוש את הספר שלי גם בגירסה דיגיטלית?

הורות בימי הלידה 7 / 16 / 25 בחודש

הורים ביום לידה כזה אלה ישאפו בדרך כלל לחינוך מתוך כבוד, “בגובה העיניים”, ישתדלו שלא “להעמיס” על ילדיהם מצבים רגשיים ולאפשר להם לבדוק גבולות ולהבליט את האינדיבידואל שקיים בהם. הם יעודדו לימודי אמנות, מוסיקה, כתיבה ויצירה. יש הורים שיעודדו זאת כדרך חיים אבל רובם יראו בפעילות זאת כליווי נחוץ ומחזק לחיים בכלל, וירשמו את ילדיהם לחוגי יצירה, אמנות ומוסיקה.

פעמים רבות ינסו הורים אלה לשלב טיולים ופיקניקים בחיק הטבע, זה עוזר להם למלא מצברים ולהרגע. הורים אלו ילמדו את ילדיהם להקשיב לעצמם, להיות מודעים לרצונותיהם.

ומה קורה בחופש הגדול? הורים אלה פעמים רבות מתקשים בחופשות ארוכות. הם חווים את ההורות בחופש באופן אינטסיבי, ע"פ יום הלידה הזה. הם עצמם זקוקים לזמן עם עצמם ויכולת ההכלה היום-יומית של ילדיהם קצובהה. לכן חשוב שיבינו זאת ויערכו בהתאם, עם בייביסיטר, עזרה מבני המשפחה המבוגרים וכו'. הבילוי המועדף עליהם עם הילדים בחופשת הקיץ - בחוף הים, בפארקים ובחיק הטבע בדרך כלל. את ילדיהם הבוגרים יותר ינסו לכוון לכך שידריכו בקייטנות, יתנדבו, ישמרו על אחים קטנים וילמדו או ימשיכו בחוג אמנותי או ספורטיבי.

הורות בימי הלידה 5 / 14 / 23 / 30 בחודש

אלו הורים אשר שואפים לחינוך אחר, מעבר למסגרת הפורמאלית (בדרך כלל יתקשו להקנות מסגרת קבועה לילדיהם בעקביות, משום שהם עצמם מתקשים במסגרת). הם מעודדים את ילדיהם ללמידה מתוך סקרנות, חוויה, והתנסות. הורים אלה נוהגים לטייל הרבה עם הילדים, יעודדו אותם לקיים פעילויות ספורט כגון משחק בכדור ורכיבה על אופניים, במקביל לקריאת ספרים והאזנה למוסיקה. להורים אלה חשובה ההתנסות והרחבת האופקים של ילדיהם בדרכים לא שגרתיות. לכן כל דבר הכרוך התקשורת בינאישית חשובה בעיני ההורים שנולדו בתאריכים אלו, והם משתדלים לתווך לילדיהם בנושא החברתי ולהיות להם לעזר. ככלל, ההיבט החברתי משמעותי ובולט בחייהם של ילידי ה-5 לחודש, לכן מודגש גם בדרך ההורות שלהם. גם הטכנולוגיה חשובה להורים בימי לידה אלו. הקדמה, הסקרנות, הרציונאליות, השכלתנות, שקיימים בהם, גורמים להם לעודד את ילדיהם לפעילות מדעית / לימודי מחשב / טכנולוגיה.

בחופשות ובחופש הגדול הורים בימי לידה אלו הופכים עצמם למעין "ילדים". נזכרים בילדים/ות שהיו. אוהבים נסיעות עם הילדים, טיולים ובילויים (לא תמיד מצליחים להתאים את סוג הבילוי לגיל, כיוון שרוצים בעצמם להנות, ויתכן שיחשפו את הילדים לתכנים ולשעות פעילות של מבוגרים).

מי הם ההורים ה”משחררים” את ילדיהם ואילו הורים מחבקים אותם “חיבוק דוב”?

הסקאלה של רמות התמיכה של ההורה בילדו הינה רחבה, אך בקצה אחד שלה קיימים ההורים המשחררים, המאפשרים, אלו שמתגברים על חששותיהם ומאפשרים לילד להתנסות. זו יכולה להיות התנסות במשחקי בוץ וצבע מלכלכים בגיל הצעיר או טיול/בילוי משותף עם חברים בגיל הבגרות. בקצה השני של הסקאלה נמצאים ההורים המחבקים את הילד “חיבוק דוב”, חיבוק תומך אמנם אך יחד עם זאת מגביל ולא מאפשר להתנסות ולחוות. חיבוק זה נוצר מדאגה, לעיתים מחרדות שההורה סוחב איתו מניסיון חייו ומעדיף שהילד ימנע מהתנסות העלולה להכאיב לו (כוונתי לכאב רגשי, חברתי, כמובן).

ניתן לאבחן את מידת ה”שחרור” ומידת ה”חיבוק” של ההורים על פי יום הלידה. כך למשל, הורים שיום לידתם 2 או 11 יפעלו מתוך חשש וחרדה לילדיהם. הורים שיום לידתם 6 יתקשו בדרך כלל לשחרר את ילדיהם גם בגילאים בוגרים. הם ישקיעו מאמצים בחיזוק הקשר ובשמירתו כדי לדעת כמה שיותר על המתרחש בחייהם, יתקשו לתת להם “לפרוש כנפיים”. ילדים להורים אלו יבחרו בדרך כלל במקום מגורים מרוחק מההורים, לעיתים במודע ולעיתים ללא תכנון, אך נפשם תבחר זאת (הם אוהבים בדרך כלל את הוריהם וקשורים אליהם אך מרגישים לאורך חייהם תחושת “כובד” וחיבוק שאינו מאפשר להם להתפתח ולהתקדם).

בחופשות ובכללן בחופש הגדול הורים אלו יעדיפו בילוי משפחתי, ביקורים משפחתיים, וטיולים עם בני המשפחה המורחבת ו/או חברים עם משפחותיהם.

הורים שיום לידתם 8 או 9 ישחררו בקלות רבה יותר את ילדיהם בבגרותם. הורים אלה יכינו אותם כבר בגילאים צעירים לחיים, ויטפחו את עצמאותם.

ובחופש הגדול? הורים אלה יש סבלנות גדולה יותר בדרך כלל לילדיהם שבחופשה, אם כי הם צריכים לפנות זמן בשל עיסוקיהם הרבים והאחריות התמידית שיש להם על בני משפחה או במקום העבודה. הורים אלו מסדרים את שגרת החופש הרבה לפני שהחופשה מתחילה... הם רוצים להיות בודאות, ו"לשלוט" על הסיטואציה.
רוצה ייעוץ נומרולוגי איתי באופן אישי? סמס.י 054-7918788

מי הם ההורים המתבצרים בעמדותיהם החינוכיות ומי הם ההורים הלומדים מהניסיון?

כאמור, ההורות אינה מקצוע נלמד, ולפיכך מצריכה לימוד מחיי היום יום, תוך ניסוי וטעייה, למידה ממצבים והסקת מסקנות לעתיד. ישנם הורים שאכן פועלים כך. בודקים ומסיקים מהאינטראקציה עם ילדיהם לגבי ההמשך.

לסיכום, גם בחופש הגדול, תפקיד ההורות תובעני ונדמה כי אף פעם לא נהיה טובים מספיק. במאמר זה אני מציעה זווית הסתכלות אחרת. הנומרולוגיה מאפשרת לנו לבחון את עצמנו בתפקידנו כהורים, גם בחופש, להיות מודעים לסגנון ההורות הנומרולוגי שלנו, ולתקן במידת הצורך את מה שדרוש. אני בטוחה שתרגישו בהבדל באוירה החיובית שתשרור בבית, גם בחופש הגדול:)

אז איזה טיפוס את/ה? כיתבו לי בתגובה.

עקבו אחרי התחזיות והפרשנויות הנומרולוגיות הייחודיות והמיוחדות שלי גם באינסטגרם ובדף הפייסבוק

©הזכויות למאמר זה שמורות למחברת – מאייה מזרחי עצמוני. התוכן ייחודי ומקורי, ונסמך על שנים של ניסיון כנומרולוגית. אין להעתיק ולהשתמש בתכנים אלה למטרות רווח, או כל מטרה שאינה קריאה ולמידה אישית, ללא אישורה של מאייה מזרחי-עצמוני.

עשוי לעניין אותך

תחזית נומרולוגית לחודש אפריל 2024

חודש אפריל מתחיל ומביא איתו פריחות וריחות אביב. השנה קשה לנו להרגיש את השחרור והיציאה מהחורף כשישנם עוד נשים, גברים וילדים, צעירים וצעירות מבני עמנו

מגילת אסתר בפרשנות נומרולוגית

הנומרולוגיה – תורה עתיקה ששורשיה ביהדות, מייחסת למספרים תדרים אנרגטיים. תדרים שמשפיעים על אירועים, רגשות, ופעולות. כך גם במגילת אסתר. גם את מגילת אסתר אפשר

מה מביא לך חודש מרץ 2024 ?

בכל חודש משתנה התדר האנרגטי סביבנו, והוא משפיע גם עלינו. ההשפעה היא זמנית, ונמשכת לאורך החודש. ישנם חודשים שמרגישים בהם חסרי כוח, עייפות, חוסר מוטיבציה